Friday, August 26, 2011

2011 Avgust - Termopili, Delfi, Itea i Kastelokampos

Ujutro 17. avgusta nastavljamo dalje. Naša prva usputna stanica je u Termopilima. U petom veku pre nove ere, termopilski klanac bio je poprište čuvene bitke između Grka i Persijanaca. 

Grčku vojsku vodio je spartanski kralj Leonida i njegova bronzana statua danas dominira ovim prostorom. Njegovo ime, Λεωνίδας, na grčkom znači „Sin lava“.

(Photo editing by Lela)

Na mestu na kome se veruje da je Leonida poginuo podignut je spomenik sa natpisom „Μολών λαβέ“ što u prevodu znači „Do
đi i uzmi“. Tako je, kaže legenda, glasio njegov odgovor persijskom caru koji ga je preko svojih emisara pozvao da preda oružje još pre bitke na Termopilima.
Vrlo je dirljivo saznanje da se uspomena na hrabre ratnike stare Grčke i danas čuva.

Avgustovska vrelina je nemilosrdna i moramo da nastavimo dalje, ali čeka nas još jedno mesto koje željno iščekujemo da vidimo. Sledeća stanica - nekadašnje proročište u Delfima. Stižemo posle nekih sat vremena vožnje od Termopila, ali vrelina je sve žešća. Ja sam uspela nakratko da se prošetam, tek da bacim pogled na deo kompleksa koji je uz sam ulaz. I nisam mogla dalje. Morala sam da sednem u hladovinu kafića koji je jedini spas za posetioce poput mene. Uzela sam sok od sveže isceđene pomorandže. Jedan, pa zatim još jedan... pa onda i flašicu vode! Setila sam se boravka u Egiptu 2005. godine, i sve mi se činilo da tamo nije bilo toliko vruće. Ili sam samo bila malo mlađa...



Goran je bio odlučan u svojoj nameri da makar na 15-ak minuta obiđe ono što je bilo moguće za tako kratko vreme i da napravi par fotografija za uspomenu. Vratio se iscrpljen od vrućine ali zadovoljan što je ispunio svoju „misiju“.
Na sreću, par godina kasnije, ponovo smo se obreli ovde i sa uživanjem razgledali ovo drevno čarobno mesto.

Od morske obale deli nas manje od 20 km. Svraćamo u mesto Itea na samoj obali, ručamo i krećemo put Kastelokamposa. Pred nama je još 100 km puta a onda nas konačno čeka odmor.
Peloponez je sa zapadnim delom Grčke povezan mostom Rio-Antirio. To je najduži viseći most na svetu, ukupne dužine skoro 3 km, koji je otvoren 2004. godine, neposredno pre letnjih olimpijskih igara u Atini.

Copyright © Sofijana Stamenkovic

Stižemo u Kastelokampos u kome ćemo spavati narednih 7 noći.
Vreme je za odmor.





No comments:

Post a Comment