Saturday, August 27, 2011

2011 Avgust - Kastelokampos i izlet do Atine

Kastelokampos je mestašce na obali Jonskog mora, u Patraskom zalivu. Na zapadu pogled puca na otvoreno more, a istočno je tesnac Rio iza koga je Korintski zaliv. Hotel i mesto za odmor su bili dobar izbor što se tiče zahteva da među gostima nema naših sunarodnika, ali ne baš tako sjajan kada je u pitanju plaža. Iako na slikama koje smo gledali preko raznih turističkih sajtova deluje da se hotel nalazi na šljunkovitoj plaži, kad se pogleda izbliza (sa same plaže) - nije baš tako. Na obali je relativno usitnjeno kamenje, koje nije preterano prijatno za hodanje, a uz to, tokom većeg dela dana duva prilično jak vetar što ulazak u vodu čini još neprijatnijim.
Vetar je spasonosan što se tiče vrućine, pa smo zato sa zadovoljstvom koristili veliki otvoreni hotelski bazen.

Ono što se često dešava kod ovakvih turističkih objekata, to je da tokom vikenda meštani pohrle da se osveže na plaži - a mnogi od njih i u bazenu. U subotu smo shvatili da će tokom celog vikenda pokraj bazena (kao i na plaži) biti priličan broj meštana i rešili smo da u nedelju odemo do Atine. Taman da na jedan dan razbijemo „monotoniju“ leškarenja kraj bazena.

Kastelokampos je od Atine udaljen oko 200 km i to je bilo sasvim dobro rešenje za nedeljni izlet.
Ja sam prvi (i jedini put) bila u Atini davne 1977. godine i nisam zaboravila svoje oduševljenje kada smo stigli na Akropolj. Zato sam jedva čekala da se ponovo nađem tamo.

Stigli smo u sred vrelog dana, oko podneva i put do drevnog arhitektonskog kompleksa na vrhu brda bio je prilično naporan.
Kada smo konačno stigli na vrh, bila sam potpuno zajapurena od vrućine i skoro da sam zaronila pod prvu česmu na koju sam naišla. Sela sam malo da se odmorim, a onda smo pošli u razgledanje starih akropoljskih hramova. U podnožju smo videli teatar iz II veka, odeon Herodota Atičkog, obnovljen polovinom XX veka pa današnje generacije imaju mogućnost da dožive makar delić atmosfere antičkih vremena. U ovom prostoru se danas održavaju uglavnom koncerti i mnogi čuveni umetnici su ovde nastupali.

Prolazimo pored Erehtejona, pa potom šetamo oko Partenona. Zbog radova koji već dugi niz godina traju, Partenon je ograđen i turisti ne mogu da razgledaju unutrašnjost ovog hrama. Stižemo do neke vrste vidikovca s koga puca pogled na celu Atinu. Idemo dalje i u podnožju Akropolja vide se ostaci Dionisovog teatra, podignutog u IV veku.