Thursday, January 5, 2012

2012 Januar - Rim: Cestijeva piramida, Rimski forum, Trg Venecija...

Pred nama je dan kada ćemo obići nekoliko značajnih mesta u Rimu. U blizini našeg smeštaja je stanica linije metroa na kojoj se ukrcavamo u voz koji ide do stanice Termini, gde zatim prelazimo na drugu liniju i izlazimo na stanici kod trga Piazzale Ostiense.
Ono što nam odmah skreće pažnju je još jedan objekat koji bismo pre očekivali u Egiptu nego u Rimu, a to je Cestijeva piramida. Piramida je izgrađena u poslednjim godinama I veka p.n.e., kao grobnica za Gaja Cestija Epulona. Nekada su unutrašnjost ove piramide/grobnice krasile freske, ali one nisu ostale očuvane do današnjih dana.
Na trgu Piazzale Ostiense je i muzej Ostiense, koji je smešten unutar južne kapije Aurelijanovih zidina koje su od III veka nove ere opasivale sedam rimskih brežuljaka, koji čine srce današnjeg Rima.

Od piramide krećemo u šetnju i uskoro stižemo do ostataka kompleksa javnih kupatila iz III veka, Karakalinih termi (Terme di Caracalla). Terme zauzimaju veliku površinu i trebalo nam je dosta vremena da obiđemo oko kompleksa. Umorili smo se od hodanja, ali ipak nismo uspeli da nađemo ulaz u ovaj kompleks. (Kasnije sam proverila, prostor koji zauzimaju ostaci ovih termi je veličine približno dva fudbalska terena).

Put nas vodi uzbrdo - počinjemo da se penjemo na jedan od već pomenutih sedam rimskih brežuljaka, na Palatin. Smatra se samim središtem drevnog Rima, jer se (prema legendi) tu nalazila pećina (luperkal) u kojoj je vučica odgajila osnivače Rima, Romula i Rema.
Na pećinu nismo naišli, ali smo se već prilično umorili od hodanja. Seli smo ispred crkve Svete Anastastije da malo predahnemo i proverimo na planu grada gde se tačno nalazimo.

Srećom, sve vreme smo išli u dobrom pravcu i naše sledeće planirano odredište, Trg Venecija (Piazza Venezia) bila je na svega 15-ak minuta hoda od ove lepe crkve. Prolazimo pored Rimskog foruma i uskoro stižemo do vidikovca, na samom kraju
ulice Via di Monte Tarpeo, sa koga se pruža predivan pogled ne samo na ostatke Foruma, već i na slavoluk Septimija Severa, koji je napravljen od belog mermera na početku III veka nove ere. Slavoluk je prilično dobro očuvan i deluje zaista veličanstveno.

I tako, stižemo na vrh još jednog rimskog brežuljka, na Kapitol. Tu nas čeka prava „poslastica“, Mikelanđelov trg Kampidoljo (Piazza del Campidoglio), na kome je Palata Senatorio (Palazzo Senatorio) koja je sedište gradske vlade. Tu su i Kapitolski muzeji (Musei capitolini) u čijem sastavu su arheološki i umetnički muzeji. Na samom središtu trga je konjanička statua Marka Aurelija (izložena je replika, a original se restaurira).

Sve smo umorniji, ali ne predajemo se. Ostalo je još samo jedno mesto koje treba da posetimo (što podrazumeva ponovno penjanje), ali tu smo, blizu. I iza toga je trg Venecija, naše krajnje odredište za dnevni deo obilaska Rima.

Pogled sa Oltara otadžbine

Stižemo konačno do impozantnog zdanja s kraja XIX i početka XX veka, Nacionalnog spomenika Viktoru Emanuelu II, koji je poznat i kao „Oltar otadžbine“ (Altare della Patria). Sa vrha ove zgrade, puca pogled na ceo Rim. Uživamo u prizoru, fotografišemo i polako se spuštamo na trg Venecija odakle se vraćamo u sobu, na zasluženi kasni popodnevni odmor.